fredag 13. mars 2020

Han er mitt fjell, min frelse...



I tider fylt med uro og utfordringer, kan vi finne trøst i Bibelen, kanskje særlig i Salmenes bok. David møtte mange utfordringer i livet. Han ropte ut sin nød, uro og bekymring, så vel som glede og begeistring til Gud. Dette ble det mange salmer av. Vi kan bruke disse salmene som bønner i vår egen situasjon.  I dag vil jeg derfor be salme 62, vers 2-3, 6-13 sammen med deg. 

«Bare i håp til Gud er min sjel stille, min frelse kommer fra ham. Bare han er mitt fjell og min frelse; han er min borg, jeg skal ikke rokkes. Vær stille for Gud, min sjel! Fra ham kommer mitt håp. Bare han er mitt fjell og min frelse; han er min borg, jeg skal ikke rokkes.Min frelse og min ære har sin grunn i Gud. Han er mitt faste fjell, jeg søker tilflukt hos ham.Folk, stol alltid på Gud, øs ut for ham det som fyller hjertet! Gud er vår tilflukt.  SelaMenneskene er som et pust, menneskebarna svikter; på vektskålen vipper de opp, de er alle lettere enn luft. Sett ikke lit til vold eller fåfengt håp til rov! Om rikdommen vokser, så la det ikke fange ditt sinn! Én ting har Gud talt til meg, to ting har jeg hørt: at det er Gud som har makten, og at du er trofast, Herre. For du lønner enhver etter det han har gjort.»

Her er en youtube-innspilling av salmen:

Salme 62

Ingen kommentarer: